Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Přínos adaptačních kurzů z pohledu absolventů gymnázia
Růžička, Michal ; Kalkusová, Lucie (vedoucí práce) ; Bačáková, Radka (oponent)
Název: Přínos adaptačních kurzů z pohledu absolventů gymnázia Cíle: Cílem práce je zjistit přínos adaptačních kurzů a pohled jejich absolventů s odstupem devíti let. Metody: Jedná se o případovou studii vybrané třídy pražského Gymnázia Jana Nerudy. Výzkumný soubor tvořilo dvanáct absolventů ve věku 20 - 21 let, kteří se zúčastnili adaptačního kurzu v Mozolově v říjnu 2010. Výzkum byl proveden formou polostrukturovaných rozhovorů, data byla vyhodnocena základními statistickými metodami a výsledky vyjádřeny v tabulkách pomocí četností odpovědí. Výsledky: Analýzou rozhovorů jsme zjistili, že adaptační kurz měl zásadní význam pro vytváření sociálních vazeb v třídním kolektivu. Nastavené vazby se dále prohlubovaly po celou dobu studia, jak uvedlo deset respondentů. Deset respondentů také uvedlo, že si na kurzu vyzkoušeli některé nové aktivity, nicméně po skončení kurzu se některým z nich nadále věnují pouze tři. Ústřední vzpomínkou na adaptační kurz byl pro oslovené první sociální moment. Závěr: Adaptační kurz má význam pro prohloubení přátelských vazeb a usnadnění prvního kontaktu se žáky a učitelským sborem. Adaptační kurz nepřispěl k probuzení zájmu o vykonávání vyzkoušených aktivit v přírodě po jeho skončení. Klíčová slova: seznamovací kurz, dramaturgie, Gymnázium Jana Nerudy, období adolescence,...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.